„Ascultătorii noştri nu vor înţelege asta”, „Clienţii noştri sunt prea ocupaţi ca să rumege asta”, „Nimeni nu-şi va dori ceva atât de bun”. Sunt fraze pe care în activitatea mea în domeniul publicităţii le-am auzit des, mult prea des... Iar efectul lor se vede cel mai bine dacă privim emisiunile TV din România, tabloidele de pe la noi sau dacă ascultăm muzica exagerat de comercială a unor posturi precum Radio 21 sau Kiss Fm. Oamenii de media din România de astăzi au senzaţia că şansa lor de a acoperi un public cât mai larg este de a părea cât mai proşti. Ultrasimplificarea mesajelor poate fi calea pieirii pentru mulţi. Preocuparea este de a „cretini” mesajul până la a-l face perceptibil de ultimul oligofren. Un mesaj pentru proşti va aduce clienţi (respectiv cititori, ascultători, telespectatori) proşti... Veţi spune....bine... dar cum rămâne cu „proşti dar mulţi”
Să nu uităm un lucru, pe care îmi permit să-l generalizez. Clienţii proşti nu cheltuie la fel de mult, nu vorbesc la fel de mult, nu răspândesc la fel de mult şi nu sunt fideli. Cu alte cuvinte... sunt cel mai rău lucru cu care te poţi pricopsi. Iar dacă la un moment dat vei ajunge să te rezumi la ei, eşti sortit pieirii, pentru că vei deveni la fel de prost ca ei... Aviz clienţilor care-şi doresc mesaje publicitare infantile sau pur şi simplu banale.
PS. Mesajul meu vine şi ca răspuns pentru cei care mi-au spus în câteva rânduri: „voi cei de la Radio Loco exageraţi uneori cu chestiile „deştepte”, de la jingle-uri la muzică. Daţi adeseori muzică grea şi nedigerabilă şi vă ambiţionaţi să promovaţi chestii prea şmechere”. Iată de ce... preferăm să le lăsăm ascultătorii foarte proşti... altora!
Sa nu ne prostim la cap...
Posted by Dani Santa
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 Responses to "Sa nu ne prostim la cap..."
Trimiteți un comentariu